Skolestartere: Viktige datoer i forbindelse med skoleplass, nærskolevedtak og skolebytte.

Fristen for når nærskolevedtak fattes for de elevene som har fått plass, er 15.april.

Hvis det er overtallighet ved skolen, skal de som ikke får plass ved nærskolen varsles om dette 11.mars.

Det er fastsatt kriterier fra UDE for hvordan skolene skal gjøre det hvis de har for mange søkere. Kriteriene er felles for hele Osloskolen. Dette kan man lese om på UDE sine nettsider. Nærskolen har ansvar for å finne plass til overtallige elever ved andre skoler som har kapasitet.

Husk at det kan åpne seg plasser på skolen etter at fristene er gått ut.

De som ikke får plass på nærskolen, har nærskolen et ansvar for å plassere på nærmeste skole som har plass. Foresatte kan selvfølgelig også søke seg til hvilken som helst skole de måtte ønske ved å benytte skolebytte-skjema som ligger på hjemmesiden vår.

De som har søkt om plasser på andre skoler enn nærskolen vil få beskjed om de har fått plass 13.mai. Fristen for å søke skolebytte er 2.mai 2020.