Synlig syklist onsdag 22. september

Synlig syklist

Med riktige forberedelser er det ingen grunn til å la sykkelen stå selv om høsten nærmer seg. Å sykle til og fra skolen er en flott måte å ha en aktiv hverdag som gjør deg mer våken og konsentrert på skolen, og gir gode muligheter til å sosialisere med venner og klassekamerater og bli kjent med og trygg på nabolaget sitt. Ikke minst legger det grunnlaget for et langt sunt og aktivt liv.

For å bidra til mer sykling i hverdagen deler Syklistenes Landsforening, i samarbeid med lokale kommuner og fylker, ut gratis sykkellykter hver høst. I år kommer Synlig syklist-kampanjen til vår skole, fordi vi er aktive i Hjertesone-arbeidet. Syklistforeningen vil stå ved skolen vår onsdag 22. september og dele ut gratis front- og bak-lykter (oppladbare) til barna som kommer syklende til skolen den dagen. De har 150 lyktsett med seg, så det er førstemann til mølla.

Kampanjen er en del av Europeisk Mobilitetsuke og er sponset av Bymiljøetaten i Oslo kommune.